loading...
رایحه های ناب
کریم باقری بازدید : 23 یکشنبه 20 شهریور 1401 نظرات (0)

چگونه سازگار با آب و هوا بسازیم؟
امروزه ساخت و بازسازی خانه‌ های غیرفعال، ساختمان‌های پرانرژی، به‌ویژه خانه‌های با بهره‌وری خودکفایی انرژی و البته نوسازی کم‌مصرف انرژی از این طریق درک می‌شود. در گذشته، ساختمان‌هایی ساخته می‌شدند که حفاظت کافی در برابر آب و هوا را ارائه می‌کردند. آنها به سلامت ساکنان محافظت نکردند یا به آنها آسیبی وارد نکردند، زیرا تطابق بهینه بین همه فرکانس ها وجود داشت.

از جمله مصالح ساختمانی طبیعی موجود در محل (چوب، خشت، کاه یا سنگ) برای ساخت خانه ها استفاده شده است. اینها چرخه مواد بسته را در سطح پایین فعال می کردند. یک نکته به همان اندازه مهم ساختار اجتماعی و شیوه زندگی است، به عنوان مثال در جزیره یونانی ایکاریا، ساردینیا (ایتالیا)، اوکیناوا ژاپن، در منطقه قره باغ کوهستانی در قفقاز که در آن افراد به طور متوسط ​​بسیار پیرتر می شوند. نسبت به جاهای دیگر اما ساکنان دره هونزا با امید به زندگی 120 تا 160 سال پیرتر می شوند.

مطمئناً هنر مهندسی امروز هم می تواند این کار را انجام دهد. در هر صورت، ما باید به طور انتقادی در معماری مدرن تجدید نظر کنیم، زیرا این معماری در خدمت رفاه ساکنان نیست.

در این پورتال، اطلاعات مفید ساختمان را در بیش از 1000 صفحه با بیش از 2000 تصویر در مورد موضوعات بازسازی ساختمان های قدیمی، به عنوان مثال، پیدا خواهید کرد. رطوبت در سنگ تراشی، نحوه جلوگیری از کپک زدن در آپارتمان یا چگونگی گسترش صحیح اتاق زیر شیروانی. شما با خواص مهم مصالح ساختمانی و ساخت و سازهای مختلف ساختمان آشنا خواهید شد. می توانید از چک لیست های متعددی برای املاک، ابزارهای محاسبه رطوبت، U-value، نوسازی ساختمان های قدیمی یا برای تامین مالی ساخت و ساز به صورت رایگان استفاده کنید.

در حال حاضر روندهای انتخابی زیر را می توان در بازار املاک مشاهده کرد:

هرگز در سال گذشته این همه خانه تک و دو خانواده خریداری نشده بود.
فرار ثروت به دارایی های مشهود، مانند املاک و مستغلات، بر افزایش بیشتر قیمت املاک و مستغلات تأثیر می گذارد.
فعالیت ساخت و ساز برای آپارتمان های لوکس کاهش یافته است، هجوم زیادی به شهرک ها و در نتیجه کمبود روزافزون آپارتمان ها و افزایش بیشتر اجاره بهای مسکونی وجود دارد.
هنوز تقاضای زیادی برای آپارتمان های مقرون به صرفه وجود دارد، آپارتمان های کوچکتر به روشی اقتصادی و راحت مجهز و مبله می شوند.
خانه های بدتری در حال ساخت هستند که برای حفظ سلامتی ساکنان خدمت نمی کنند.
نرخ سود وام های ساختمانی 10 ساله در حال حاضر 0.5 درصد است.
در گذشته خانه ها را از خشت، چوب و همچنین سنگ می ساختند. اینها مصالح ساختمانی از طبیعت با ارزش بالا برای زیست شناسی ما و کمترین بار برای طبیعت و مادر زمین هستند. سبک زندگی مدرن روز به روز از این اصل مهم دور شده است.
یکی از راه حل ها در دوران مدرن، به عنوان مثال، املاک خانوادگی است.

مقررات و استانداردهای حقوقی امروزی مقررات ساختمانی، قوانین ساختمانی و غیره تنها در خدمت استانداردسازی ساخت و سازهای ساختمانی نیستند. امروزه متاسفانه اولویت اول تشکیل سرمایه (طلای بتن) است که معمولا به معنای وابستگی مالی به بانک ها نیز هست.
مسکن سالم و هماهنگی با محیط زیست تنها نقشی فرعی دارد.

شرکت های ساختمانی که کار را انجام می دهند باید مقررات را رعایت کنند، در غیر این صورت مسئول بوده و یا پیگرد قانونی خواهند داشت. این همچنین در مورد معماران زیست‌محیط‌گرا صدق می‌کند، که تنها آزادی برنامه‌ریزی بسیار محدودی دارند.
فقط سازندگان هنوز کمی آزادی عمل دارند که چگونه درست بسازند تا خانواده شما بتوانند سالم زندگی کنند.
نکات ساختمانی ما شامل تجربه در معماری تاریخی اروپا و شمال آفریقا و همچنین تجربه خودمان در تحقیق، کار کارشناسی، برنامه ریزی و اجرا می باشد.

آیا بارها از خود پرسیده اید که چرا مدام سردرد دارید، خسته و تحریک پذیر هستید؟ برخی از دلایل متعدد، خانه ناسالم (سموم در فضای زندگی، مه دود الکتریکی و غیره) و محیط زندگی نامساعد (توربین های بادی، گرد و غبار ریز و غیره) است.

روند فعلی ساختمان توسط مجتمع بوم‌صنعتی تعیین می‌شود.
روند فعلی ساختمان توسط منافع اقتصادی مختلف تعیین می شود. بیشتر از استدلال "برای محافظت از آب و هوا" استفاده می شود. در واقع، این به محیط طبیعی و سلامت ما آسیب می رساند. به جای ساختن خانه های معقول از نظر زیست محیطی و اقتصادی و کمترین آسیب به محیط زیست خود.

منافع اقتصادی در مشخصات استاندارد، در قوانین یا مقررات منعکس می شود. در اکثر موارد، این منافع در خدمت گروه کوچکی است اما نه اکثریت جمعیت. در بسیاری از موارد، نمایندگان مجلس با دانش فنی سنگینی می‌کنند و بدون درک همه جزئیات و زمینه، به پیش‌نویس لابی‌گران دسترسی دارند. چشم انداز رسانه ای به انتشار اطلاعات نادرست کمک می کند. مثال کنونی گرمایش زمین ساخته دست بشر است.
همه هواشناسان این سیاست زیتگایست سبز را نمایندگی نمی کنند.

فقط موضوع بازاریابی عدم وجود جایگزین های ادعایی تا حد امکان مثبت است. این البته به ضرر اکثریت مردم است. اما متاسفانه فقط بخش کوچکی از مردم این را درک می کنند.

در تاریخ زمین همیشه دوره های گرم و سردی وجود داشته است، خیلی قبل از اینکه بشر حتی وجود داشته باشد. تأثیر انسان بر آب و هوا در مقایسه با عوامل طبیعی ناچیز است. اگر مایلید این موضوع را با جزئیات بیشتری مطالعه کنید، می توانید سخنرانی فیزیک و ریاضیات مدل های آب و هوای جهانی توسط پروفسور دکتر گرلیچ را مطالعه کنید.

به جای ساخت و ساز یکپارچه اثبات شده، نما عایق بندی شده است!
مثال زیر مزخرف اقتصادی یک ساخت نادرست را نشان می دهد. در سال 2010 این ساختمان بلند با عایق نما از پلی استایرن تقریباً تکمیل شد. پیچ های آتش تقریباً به طور قطع گم شده بودند. 9 سال بعد عایق تمام شده نما به طور کامل حذف شد و عایق معدنی جایگزین شد. دلیل حذف مجدد پنجره ها مشخص نیست.

در آلمان این فناوری حتی بهتر تسلط دارد. خانه مستقل ساخته شده از پانل های دیواری 8 DF (آجر 11.5 سانتی متر ضخامت دارد) با پانل های پلی استایرن 10 سانتی متری آن مطمئناً می تواند بدون صفحه پایه به خوبی شنا کند. به هر حال، تنها چند متر با رودخانه Weiße Elster در لایپزیگ فاصله دارد. خانه‌های صرفه‌جویی در انرژی، خانه‌های غیرفعال، خانه‌های انرژی مثبت، خانه‌های با انرژی کارآمد و خانه‌های با انرژی صفر وجود دارند که بدون گرم کردن گرما به طور جزئی یا تا حد زیادی کار می‌کنند. طولی نمی کشد و خانه های انرژی منفی زیادی وجود خواهد داشت. سپس خانه ها گرمای گرمایشی تولید می کنند، به عنوان مثال. فقط از طریق دمای بدن ساکنان.

چرخش انرژی بر اساس قانون صرفه جویی در انرژی EnEV، قانون گرمای انرژی های تجدیدپذیر EEWärmeG و قانون صرفه جویی در انرژی EnEG است. این مقررات و قوانین برای کاهش انتشار CO2 و نجات آب و هوا در نظر گرفته شده است. برای دستیابی به این هدف، صاحبان ساختمان یا صاحبان خانه با هزینه های اضافی زیادی برای حفظ ارزش ملک خود متحمل می شوند.

در رابطه با انتشار CO2 در سراسر جهان، سهم در قلمرو جمهوری فدرال آلمان بر اساس محاسبه Rolf Schuster 2.4٪ است. 97 درصد تولید CO2 منشا طبیعی دارد. هدف بلندپروازانه دولت فدرال کاهش 3 درصدی است. در غلظت فعلی CO2 0.039٪، این منجر به کاهش انتشار CO2 به میزان (0.039٪ x 2.4٪/100 x 3٪/100 = ) 0.00002808٪ می شود. در 1 ژوئیه 2015، دولت آلمان یک بسته "حفاظت از آب و هوا" را برای دستیابی به "اهداف پس انداز" خود (کاهش جهانی CO2 در هوا به میزان 0.00002808٪ تا سال 2020) تصویب کرد. مصرف کنندگان، یعنی شما، اجازه خواهند داشت 10 میلیارد دیگر از جیب خود برای این برنامه پرداخت کنند.

نه تنها از صاحبان املاک خواسته می شود که به نام حفاظت از آب و هوا پرداخت کنند.
نمونه فعلی ممنوعیت رانندگی با دیزل (فرانکفورت، بن، کلن، اشتوتگارت، برلین و هامبورگ نوامبر 2018) برای کاهش انتشار اکسید نیتروژن است. برای استنشاق مقدار اکسید نیتروژن از یک سیگار، باید 48 ساعت در یک جاده شلوغ بایستید. این در مورد از بین بردن بهترین فناوری های جهان در آلمان است. (ویدئوی پروفسور دکتر هنیگ زوز را ببینید.)

Zeitgeist سبز می تواند انتشار آلاینده ها را در آلمان کاهش دهد، که این نیز درست است. اما سهم CO2 ساخته دست بشر ناچیز است، به مقاله در مورد CO2 مراجعه کنید. در حال حاضر این کاهش با چندین بخش دیگر از جهان جبران می شود. در اینجا در Transcarpathia پس انداز به راحتی جبران می شود (تصاویر را ببینید). در زیر نیز ویدیویی در مورد دروغ دیزلی؟

یک شهروند عادی آلمانی از طریق قبض برق به ذینفعان گردش انرژی پارک های بادی و خورشیدی از جیب خود پرداخت می کند. اگرچه به سختی می توان چیزی را برای فرد در این شرایط تغییر داد، اما می توان چند سنت از طریق مقایسه ارائه دهنده برق صرفه جویی کرد.

اما سودجویان دیگری هم هستند. اینها صنعت عایق، نصب کننده های گرمایش و سیستم بیماری (سلامت) هستند که می توانند به ساکنان بیمار قرص بفروشند. با توجه به اجبار به رعایت مقررات قانونی، آپارتمان ها چه نوساز و چه نوساز روز به روز گران می شوند. به ناچار، سطوح اجاره باید با هزینه های جاری تنظیم شود. علاوه بر این، عیوب ساختمانی متعددی در ساختمان مسکونی وجود دارد که باعث ایجاد هزینه های اضافی می شود.

هر چه ساخت و سازها ساده تر باشند، عیوب ساختمانی کمتری ایجاد می شود و هزینه های نگهداری و تعمیرات مداوم کمتر می شود.

چرخش صحیح انرژی، مثلاً اتومبیل‌های بدون بنزین و باتری است و مبدل‌های انرژی اتاق در خانه‌ها نصب می‌شوند تا برق و گرما را برای ما تأمین کنند. خطوط زمینی اضافی خواهند شد. قیمت کمتر از 0.1 Ct/KWh خواهد بود. تلفن‌های همراه و لپ‌تاپ‌ها با باتری‌های بی‌پایان بادوام تغذیه می‌شوند و نیازی به شارژر ندارند. اما پس از آن بسیاری از شرکت های صنعتی دیگر کسب درآمد نخواهند کرد. بنابراین، سعادت همه مردم تنها یک رویا باقی خواهد ماند و با سیاست فعلی انرژی، بشریت به سمت ورطه تراکم خود حرکت می کند.

اگر اجاره‌های مسکونی از جمله افزایش هزینه‌های خدمات در شهرک‌ها یک امر لوکس است، برخی از این مستاجران مجبورند به آپارتمان‌های ارزان‌تر و کوچک‌تر نقل مکان کنند. در سال‌های اخیر، سطح آلودگی خانه‌های آلمانی به طور چشمگیری افزایش یافته است، مانند آلودگی کپک. چرا آپارتمان ها به مکان هایی تبدیل می شوند که باعث بیماری می شوند در مقالات متعدد در این وب سایت به تفصیل توضیح داده شده است.

بر اساس استانداردهای DIN، یک روش ساختمانی معنادار از نظر اقتصادی و ساختمانی فقط به صورت مشروط قابل تحقق است. استانداردهای DIN اغلب با قوانین معماری اشتباه گرفته می شوند. استاد سازان قدیمی ما دانش و تجربه قرن ها خود را در هنر ساختمان سازی به اجرا گذاشتند. در آن زمان، هیچ کس توانایی خرید ویرانه های سرمایه گذاری را نداشت و ساختمان ها باید برای نسل بعدی قابل استفاده باقی بمانند. از سوی دیگر، امروزه ساختمان‌هایی برای مدت زمان بسیار کوتاهی ساخته می‌شوند که سرمایه‌گذاری در آن‌ها بسیار دشوار است. این امر به ویژه در مورد بازسازی ساختمان های قدیمی که اکثر ساختمان ها فقط از نظر بصری ارتقا یافته اند صادق است. اگر الزامات قانونی فعلی برای صرفه جویی در مصرف انرژی برآورده شود، در اکثر موارد هیچ صرفه اقتصادی وجود ندارد. در مقابل، نوسازی عملکردی که ذخایر ساختمان موجود را حفظ می‌کند، برای منافع اقتصادی کوتاه‌مدت نادیده گرفته می‌شود.

در مقاله "نوسازی ساختمان های قدیمی" 3 نمونه نشان داده شده است که چگونه سازندگان خارج از کشور می توانند خانه های قدیمی را به خانه های زیبا تبدیل کنند. یک مثال نشان می دهد که چگونه استوک تاریخی به طرز هوشمندانه ای با راحتی مدرن با استفاده از سقف های تیر چوبی و بدون گچ دیوار ترکیب شده است.

از هر یورویی که برای «نوسازی ساختمان‌ها» هزینه می‌شود، 54 سنت از طریق حق بیمه و مالیات به خزانه شرکت‌های بیمه دولتی یا دولت وارد می‌شود. این را موسسه ادوارد پستل در هانوفر ثابت کرده است.

کارگروه «ریشتیگ باوئن» می نویسد: «ما گمان می کنیم که تورم دستگاه قانونگذاری و اداری، که با اصلاحیه به رشد خود ادامه خواهد داد، تنها در خدمت منافع شخصی دولت و لابیست های ذینفع است...» [1]
این به خوبی روشن می کند که به بهانه نجات آب و هوای جهان، بذر در درجه اول منافع خاص خود را در نظر دارد.

به همین دلیل، الزامات "بازسازی ساختمان" روز به روز سخت تر می شود. هر کس طبق این مقررات قانونی برنامه ریزی یا ساخت و ساز نداشته باشد، خود را در معرض پیگرد قانونی قرار می دهد و مسئولیت دارد. به همین ترتیب، صاحبان خانه باید با تهدید جریمه مجبور به نوسازی خانه های خود شوند. بد شانسی برای صاحب خانه ای که به این کار افتاده و استثناها را نمی شناسد. اینها هنوز در لحظه ای که سودآوری وجود ندارد اعمال می شود.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    پیوندهای روزانه
    آمار سایت
  • کل مطالب : 3
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 3
  • آی پی دیروز : 0
  • بازدید امروز : 4
  • باردید دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 5
  • بازدید ماه : 44
  • بازدید سال : 294
  • بازدید کلی : 403